Wednesday, December 16, 2009

EMAS DAN PERAK SEBAGAI SATU PELABURAN

Emas....mmm, sapa yang tak kenal emas tak tau saya nak kata apa. Dulu, bila sebut pasal emas mahupun perak, kebanyakan orang akan ingat barang kemas sahaja. Itu pandangan sempit tok kadok, kih kih kih. Sebenarnya emas dan perak, bukan dijadikan sebagai barang kemas semata-mata. Emas juga adalah satu cabang pelaburan yang amat unik untuk diceburi.

Sekarang ni Alhamdulillah kebanyakan orang dah sedar tentang kebaikan melabur dalam emas ni. Tak kiralah emas tu emas 916 ke 999 ke, yang penting emas. Nilai emas tetap kekal utuh, takkan susut ditelan zaman. Kalau korang nak tau, saya pun baru jer berjinak-jinak dengan pelaburan emas dan perak ni. Ada la wat koleksi sikit-sikit, macam orang dulu-dulu kata, sikit-sikit lama-lama jadi bukit, betul kan :)

Melabur dalam emas dan perak ni dah senang, x macam dulu. Dah banyak kompeni yang jual emas dan untuk pelaburan. Perak ni x byk kompeni yang jual. Pautan ke laman web penjual emas dan perak ni ada kat sebelah kiri tu. Bersama-samalah kita menyimpan emas dan perak ye. Sebab simpan emas dan perak ni lagi untung dari simpan duit. Korang percaya tak? Kalau x percaya cubalah invest sikit2...korang akan tahu sendiri pulangannya. Tapi, kalau dah simpan emas dan perak banyak-banyak jgn pulak lupa nak bayar zakat, ok.

Baru-baru ni, x la baru sgt 5,6 bulan lepas, saya dah mula beli emas ni. Contohnya, dinar keluaran Public Dinar. Dinar ni purity dia 916, 22K ler. Ni gambarnya












Yang ni pulak gambar 1 gram emas 999.9

Di samping emas di atas, saya juga ada menyimpan jongkong emas bersaiz 5g & juga 20g. Gambarnya xde la wat masa ni sebab dah dirempitkan kat Bank Rakyat, hehehehe. Dah ada nanti, saya uploadkan kat sini ye.

Lupa pulak, saya pun ada simpan perak. Kat bawah ni gambar-gambarnya





Saya ni baru belajar blogging, so banyak lagi yg nak kena belajar ni. Posting ni pun, hemtam saja. Sori la ye, gambar tak clear sebab amik guna hp cak ayam...hehehe. Yang penting kita sama-sama dapat ilmu. Wallahhuaklam.

No comments:

Post a Comment